Drink me!!を踊る(Drink me!! dance)

「Drink me」
という、たぶん不思議の国のアリスの中の言葉だとおもう。
どこかで見かけて、ずっと心に残っている。
この言葉を見かけたときすごく変な印象をうけた。

こんなにも献身的になれるかどうか私はわからない。

そういえば、ブッダがおなかすいたとき私を食べてと動物たちがやってくる逸話があったようななかったような。「聖おにいさん」で見たような気がする。

そんな、動物の気持ちなのかもしれない。

舞台に立っているときは多分、こういう気持ちでいるんだと思う。「Drink me!!」見た時に、変な気持ちになったのは突然舞台に立たされたような気がしたから。

稽古で試してみる。
「Drink me!!」 で居てみる。
少しからだに恐怖を感じる。感じていないかもしれない。

飲まれた「わたし」はそもそも「わたし」なのか、
それとも「わたしだったのか」
もう、すでに飲まれている、飲まれつつある身体。
液体の身体はどこまでも薄まることもできるし、
どこまでも濃縮することもできる。

「森は考える――人間的なるものを超えた人類学」
エドゥアルド・コーン著)を思い出す。

森の中でジャガーに食べられないためにはあおむけで寝るんだっけな。そうすればお前をジャガーだと思うから。だったかな。もう一度読もうと思う。分厚くて大変な本だったけど。
ジャガーに食べられて、私はジャガーになるのかな。知らんけど。
「Drink me!!」
身体の拡張、濃縮
自分をこえていく
変容

液体というところが結構重要かもしれない。どこまでも広がりを持つ身体をイメージしやすい。

"Drink me"
said Alice in Wonderland.
I saw it somewhere and it's been in my heart.
I had a very strange impression when I saw this word.

I don't know if I can be so committed.
Come to think of it, there was no anecdote of animals coming to eat me when Buddha was hungry. I think I saw it in "Saint Oniisan"(Manga).
That may be the aning.

When I'm on stage, I think I already feel like this.
When I saw these words, I felt strange because I suddenly felt like I was on stage.

I'll try it in practice.
Try to stay "Drink me!!" while moving your body.
I feel a little scared. You may not feel it.

To whom and what am I to be?
Was the drunk "I…" originally "I…" or "WAS IT ME?"?
A body that is already being drunk.
The liquid body can dilute and concentrate indefinitely.
It reminds me of (By Eduardo Kohn).
In order not to be eaten by jaguars in the woods, I should sleep on my back. Then I will think you are a jaguar. I wonder. I think I'll read it again. It was a thick and tough book.

I wonder if I'll be a jaguar if Jaguar eats me. I don't know.

"Drink me!!"
Expansion and concentration of the body
to go beyond oneself ― go beyond oneself
transformation

Liquid may be quite important. It is easy to imagine a body that has an infinite extent.